• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ge moneybank inkasso

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hej,den erfarenheten jag har av ge money är att vi har alltid blivit erbjudna att betala tbks
det vi legat efter med,och haft det struligt i ett års tid...sen blev vi efter igen och kunde bara inte komma ifatt och betala det vi låg efter med under dessa 3-4 veckor vi hade på oss...försökte att få längre tid alt amorterings fritt osv för att kunna komma i kapp!!
Men det gick alltså inte och det gick till inkasso där vi nu har avbetalning !!
Tror att om det är en enstaka gång man legat efter så är de rätt medgörliga men blir det upprepade missar ...ja då går det inte vad jag erfarit. Men det är viktigt att höra av sig till dem och förklara situationen vilket vi alltid gjort men tillslut tyckte de väl att vi legat efter för många gånger trots att vi alltid förklarat hur det legat till !! Pricken kommer först det går över till inkasso.

Jag har aldrig legat efter, har autogiro däremot har jag fått betalningsfri månad då det varit svårt, men jag undrar om det måste gå till inkasso innan man kan få avbetalning vet du det?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Jag har aldrig legat efter, har autogiro däremot har jag fått betalningsfri månad då det varit svårt, men jag undrar om det måste gå till inkasso innan man kan få avbetalning vet du det?

vårat lån är på 86 000kr som gick till inkasso,och vi fick under 6 månader en sänkning av månadsbeloppet,och då bakade de så att säga in det vi var efter med in i lånet igen.Och vi fick betala från 1400 till 800 kr/mån....men tyvärr hade vi det alltför struligt för när vi sen återgick till ordinarie så kom vi efter igen och det var då de inte var medgörliga längre trots de visste om våran situation och de kunde alltså inte ge oss amorterings fritt el mer hjälp !! Är det lån du har el någon slags kredit? Jag menar om du aldrig legat efter förut så tror jag faktiskt att de kommer att vilja hjälpa dej att komma ifatt!! Hur mycket ligger du efter med nu?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
vårat lån är på 86 000kr som gick till inkasso,och vi fick under 6 månader en sänkning av månadsbeloppet,och då bakade de så att säga in det vi var efter med in i lånet igen.Och vi fick betala från 1400 till 800 kr/mån....men tyvärr hade vi det alltför struligt för när vi sen återgick till ordinarie så kom vi efter igen och det var då de inte var medgörliga längre trots de visste om våran situation och de kunde alltså inte ge oss amorterings fritt el mer hjälp !! Är det lån du har el någon slags kredit? Jag menar om du aldrig legat efter förut så tror jag faktiskt att de kommer att vilja hjälpa dej att komma ifatt!! Hur mycket ligger du efter med nu?

Har en kredit som jag betalar 1038 kr i månaden på varav 7-800 kronor i månaden är ränta så skulden sjunker ju så lite, krediten är på 49000.Ligger inte efter men det är för mig ett alldeles för högt månadsbelopp just nu då jag har flera avbetalningsplaner på smslån som jag kämpar med som antingen gått till inkasso eller som jag själv fått avbetalningsplan på.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Har en kredit som jag betalar 1038 kr i månaden på varav 7-800 kronor i månaden är ränta så skulden sjunker ju så lite, krediten är på 49000.Ligger inte efter men det är för mig ett alldeles för högt månadsbelopp just nu då jag har flera avbetalningsplaner på smslån som jag kämpar med som antingen gått till inkasso eller som jag själv fått avbetalningsplan på.

Okej...förstår dej precis!! Mycket energi går åt..till detta med ekonomin och smslån krediter osv,det är fruktansvärt jobbigt att orka vara aktiv..! Det jag tycker du ska prova med är att maila dem,men helst ringa och säga att du har kommit lite i otakt med ekonomin (nämn inga smslån dock)
pgr av en jobbig situation som uppkommit (nåt sånt..) Och att du vill höra med dem om det går att få ner månadskostnaden en tid framåt eller hur de kan hjälpa dej,,det är ju tyvärr så att skulden inte kommer att minska då eftersom det redan är så pass mycket ränta du betalar redan,men du kanske får ett andrum för att bli av med smslånen!!
Men då du inte ligger efter ännu så har du ju inte det emot dej iaf! Om du skulle släppa till inkasso så är det ju inte säkert att du får en lägre månadskostnad där,de är mycket bra att diskutera med dock och jag lyckades få en månadskostnad på 900 kr/mån första året nu och sen ska vi ha en ny kontakt!! Men i och med att du inte är efter med något så är ju inkasso absolut det sista steget!Men det kan bara du avgöra. Fråga gärna om det är ngt mer..om jag kan hjälpa till!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Fick du en prick nu när ditt lån gick till inkasso är det Svensk Reverskontroll som är inkasso?
Smslån är skit men utan dem går det inte i dagsläget, skulle underlätta att få ner månadskostnaden så länge jag betalar de smslån jag har avbetalningsplaner på. Varför ska jag inte tala om mina smslån?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Fick du en prick nu när ditt lån gick till inkasso är det Svensk Reverskontroll som är inkasso?
Smslån är skit men utan dem går det inte i dagsläget, skulle underlätta att få ner månadskostnaden så länge jag betalar de smslån jag har avbetalningsplaner på. Varför ska jag inte tala om mina smslån?

Ja,det blev prick när det gick till inkasso och ja det är svensk reverskontroll! Vi har oxå avbetalningar på smslån,de var en räddning då för tillfället men nu känns det bara skit med dem...Anledningen till att jag skrev så är att jag tror att banker överlag ryggar tillbaka och att man inte är trovärdig när man talar om att man tagit smslån..Men det är bara vad jag tror och det är självklart upp till dej att göra som du vill.Om du inte har så mycket andra skulder än denna kredit och smslån så kanske det oxå kan vara en lösning att försöka få ett samlingslån hos GE !!? Då du skött dej hos dem,de tar ju en uc då,men de flesta smslångivare tar ju inte uc så smslån lär inte synas för GE om du inte väljer att tala om det och ber dem lösa allt vid ett sk samlingslån ! Om du inte har anmärkningar och inget hos kfm så skulle jag försöka med allt innan det är försent och allt rasar för att kostnaderna blir för höga,jag säger inte att det måste bli så för dej utan för att det är av egen erfarenhet att det går så förbaskat fort när allt rasar som det gjort för oss !!
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Stort tack för att du är så uppriktig jag veta att jag lever månad för månad skuldmässigt och att alla skulder ännu inte gått till inkasso. Har släppt mitt Trustbuddylån och mitt Ferratum plusloan nu då de inte kunde ge mig rimliga avbetalningsplaner. Betalat 1454 i månaden på Ferratum skulden var ursprungligen 12000 är nu nere i 6000 men de kan inte sänka månadsbeloppet.Trustbuddy har jag 7000 kvar på och där betalar jag 1250 i månaden de har ett norskt inkasso som tydligen ska vara bra att förhandla med. Så innan jag vet vilka villkor jag får på dessa vågar jag inte börja förhandla med Ge money bank. Jag sover inte mer än 2-3 timmar per natt sen flera månader tillbaka har sjukbidrag och är ensamstående med 2 barn med en frånvarande pappa men vågar inte tänka längre än dag för dag för att inte gå under.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Stort tack för att du är så uppriktig jag veta att jag lever månad för månad skuldmässigt och att alla skulder ännu inte gått till inkasso. Har släppt mitt Trustbuddylån och mitt Ferratum plusloan nu då de inte kunde ge mig rimliga avbetalningsplaner. Betalat 1454 i månaden på Ferratum skulden var ursprungligen 12000 är nu nere i 6000 men de kan inte sänka månadsbeloppet.Trustbuddy har jag 7000 kvar på och där betalar jag 1250 i månaden de har ett norskt inkasso som tydligen ska vara bra att förhandla med. Så innan jag vet vilka villkor jag får på dessa vågar jag inte börja förhandla med Ge money bank. Jag sover inte mer än 2-3 timmar per natt sen flera månader tillbaka har sjukbidrag och är ensamstående med 2 barn med en frånvarande pappa men vågar inte tänka längre än dag för dag för att inte gå under.

Jag förstår dig fullt ut !! Jag är sjukpensionerad sen 12 år tbks 43 år...och jag har oxå sömnlösa nätter! jag är gift men en frånvarande man pgr av jobb som han flyr till för att...hans bror tog livet av sej för
1 år sen...allt rasade då!! Men jag har kommit så långt att jag vet att man får välja att se vad som är viktigt..även om det inte löser problemen just nu!! Vi är nu hos Kfm
och det kommer bli utmätning och jag hoppas att vi kommer att få behålla vårat hus!
Det är så mycket därför jag vill det ska gå bra för dej och barnen . det viktigaste av allt är...
Du är en bra mamma..det kan aldrig någon ta i från dej...oavsett om pappan är frånvarande eller ej !! Punkt! Hör gärna av dej igen hur det går eller om vad som helst ! Kram Kram
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp